اگر به طور مکرر از دادههای مشابهی در لیستهای خود استفاده میکنید، میتوانید یک لیست سفارشی برای آن ایجاد نمایید. لیستهای سفارشی میتوانند شامل اطلاعاتی نظیر نام دفاتر، مشتریان یا محدوده سنی شوند.
زمانی که یک لیست سفارشی را به یک «کار برگ» (Workbook) اضافه میکنید، امکان استفاده از آن در تمام کار برگهای موجود و جدید نیز فراهم میشود. برای ایجاد این نوع لیست میتوانید آنها را مستقیما در کادر «Custom Lists» وارد نمایید، آنها را از بین سلولهای کاربرگ خود برگزینید یا از داخل یک محدوده نامگذاری شده در بین سلولها، اقدام به وارد کردن آنها کنید.
با استفاده از لیستهای سفارشی میتوانید محدودهای از سلولها را پر کرده یا یک لیست کشویی ایجاد کنید. در فایل اکسل «CustomLists» ما از چهار لیست استفاده کردهایم. لیست اول «Food» نام دارد و مشخص میکند که کدام لیستهای سفارشی مقادیر لیست کشویی دوم را تشکیل میدهند.
زمانی که شما یک مقدار را در لیست کشویی موجود در کاربرگ «Sheet1» انتخاب میکنید، مقادیر لیست کشویی دوم بر اساس نام انتخاب شده در لیست اول، تغییر میکنند.